Nejlepší jídla, které vám zaručeně zvednou náladu

Chtěli byste se cítit lépe? Myslíte, že se dá docílit lepší den jídlem? Určitě ano! V našem blogu Vám níže představíme potraviny, které vás zbaví melancholie.

Ryby

Olejovité ryby, jako tuňák, losos, sardinky a podobné rybičky obsahují zázrak s názvem Omega – 3 mastné kyseliny, které jsou klíčem k posílení lepší nálady. Mají v sobě látky, které souvisejí s vaším úsměvem, a to dopamin a serotonin. Vzhledem k tomu, že naše tělo si je neprodukuje samo, měli by být nedílnou součástí našeho jídelníčku.

Sacharidy

Když zrovna nemáte svůj den snažte se neposlouchat rady o tom, jak budete ze sacharidů tlustý a přiberete. Lepší než sacharidy vám totiž nic zkažený den nezlepší. Podporují výrobu serotoninu, chemické látky, kterou produkuje mozek a reguluje vaši náladu. Nezapomeňte však, že je lepší dát si sacharidy s nízkým glykemickým indexem, pro pomalé uvolňování energie.

Čokoláda

Nejen, že ji všichni milujeme pro její nebeskou chuť, ale dokáže nám zlepšit náladu, a to přímo ihned. Hořká čokoláda snižuje stresové hormony, které nám přinášejí depresivní náladu. Je nesmírně bohatá na antioxidanty a obsahuje také kofein, který nakopne vaši energii do pěkného dne.

čokoláda pocit štěstí

Ořechy

Pára, vlašské a všechny ořechy jsou známé jako úžasné ,, zlepšovače „nálady. Para ořechy obsahují selen, který je pro tělo důležitým antioxidantem. Pokud jste ještě nevěděli, tak právě antioxidanty hrají velkou roli nejen při odbourávání volných radikálů, ale také při minimalizaci špatné nálady.

Vejce

Všechny milovníky vajíček určitě potěší výzkum, který prokázal, že právě vejce představují také lepšiče nálady J Jsou plné živin, jako například Omega – 3 kyselin, které jsme již zmínili a jsou také bohatým zdrojem jódu, zinku a komplexu vitamínů B.

Šafrán

Trošku drahý a zejména exotický. Takový je šafrán. Je znám už léta jako velký energetický posilovač. Výzkumníci tvrdí, že funguje přesně jako antidepresiva, jejichž úkolem je v mozku produkovat chemickou látku – serotonin. Ta zlepšuje váš psychický stav.

ovoce zlepsuje naladu

Ovoce a zelenina

A samozřejmě, dobrý pocit v nás vzbuzuje už jen to krásné a pestré zbarvení, které mají ovocné plody a zeleninka. Zelená zelenina, jako například špenát, nebo chřest obsahují velmi důležité antidepresivní živiny v podobě kyseliny listové a vitaminu B. Totéž obsahuje také i ovoce, například pomeranče. Proto jsou skvělou součástí v boji proti špatné náladě.

Jogurt

Kromě toho, že je velmi lehkým a lahodným jídlem, je také výborným zdrojem vápníku. Výzkumy prokázaly, že nízké hladiny vápníku vedou k smutným a úzkostným stavům. Pro krásné vysmátý den vám doporučujeme k snídani jednoznačně jogurt s ovocem.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *